6 motive pentru care mănânci când nu ți-e foame

6 motive pentru care mănânci când nu ți-e foame

Acestea sunt unele dintre cele mai frecvente motive pentru a mânca atunci când nu aveți nevoie de calorii pentru energie, precum și câteva strategii de manipulare a acestora.

Esti plictisit

De multe ori ne îndreptăm spre frigider când avem nevoie de ceva de făcut. La locul de muncă, s-ar putea să vă îndreptați către camera de luat masa când încercați să evitați un proiect obositor sau un apel telefonic cu un client dificil. Acasă, puteți evita treburile vizitând bucătăria pentru o gustare rapidă

Remedierea

Încercați să găsiți o altă modalitate de a vă angaja creierul în loc să căutați mâncare. Discutați cu un coleg de muncă, faceți un mini-antrenament ușor sau țineți o carte de puzzle-uri la îndemână și provocați-vă creierul timp de câteva minute.

Vrei sa incerci gustul

Dorința de a gusta ceva este o variație a plictiselii. Ne dorim gustul alimentelor de care ne bucurăm atunci când rutina noastră zilnică are nevoie de o mica schimbare.

Remedierea

Vă puteți satisface nevoia de gust fără a adăuga calorii la aportul zilnic. Încercați să mestecati o  gumă fără zahăr sau să vă spălați dinții (aroma de menta poate ajuta la reducerea poftei). De asemenea, puteți lua un pahar de apă aromata.

Ești suparat sau stresat

În aceste situatii mâncăm uneori pentru că este cel mai confortabil lucru de făcut – sau pentru că suntem nervoși. Te-ai așezat vreodată la masa  și ai ronțăit la nesfârșit la o petrecere pentru că te-ai simțit inconfortabil? E mâncare nervoasă!

Remedierea

Dacă vă aflați într-un cadru social în care nu vă simțiți confortabil, încercați să vă îndepărtați de mâncare. Incercati sa socializati si sa cunoasteti persoane noi.

Ai nevoie de confort emoțional

Pentru mulți oameni, mâncarea umple un gol emoțional. Oferă confort, căldură și un sentiment de satisfacție. De asemenea, ne poate aduce bucurie.

Remediul

Dacă mănânci pentru că ai nevoi emoționale nesatisfăcute, ai câteva opțiuni. În primul rând, încercați să căutați confort sau distragere a atenției într-un alt mod. Mulți experți recomandă o activitate fizică, cum ar fi plimbarea sau o pauză rapidă de yoga. Aceste activități nu numai că vă vor pune în mișcare, dar vă pot ajuta și la reducerea gândirii negative.

Dacă o activitate fizică pe termen scurt nu ajută, ar putea fi necesar să vă gândiți la o abordare mai pe termen lung.

Data viitoare când vă veți rătăci la frigider sau la dulapul cu gustări, întrebați-vă de ce. Dacă răspunsul nu include cuvântul „foame”, mergeți la o plimbare sau sunați un prieten. Acest lucru vă va ajuta să înlocuiți vechiul obicei al gustării cu unul nou, mai sănătos.

Ți-ai restricționat alimentația

Uneori oamenii mănâncă atunci când nu le este cu adevărat foame, deoarece restricționează anumite tipuri de alimente sau evită unele tipuri de alimente. Drept urmare, nu sunt cu adevărat mulțumiți. Învățarea modului de a avea libertate alimentară le permite să-și onoreze pofta și să mănânce mese echilibrate.

Anumite locuri declanșează pofte

Un restaurant sau automobilul reprezinta  locuri unde simtiti pofta de ceva “bun”. De exemplu, dacă programul tău agitat înseamnă că trebuie să mănânci pe drum pentru a lucra dimineața, planifică alimente sănătoase, ușor de mâncat și transformă-ți mașina în destinația de mic dejun.

 

Niciun comentariu

Adaugă comentariul tău